Sunday, November 27, 2016

#32 : Meltdown since early in the morning brings me here

Au Nom d'Allah Clément et Miséricordieux, 



Assalamualaikum wbt..Setelah 3 tahun akhirnya aku kembali ke tempat ini.. penuh duka lara 
Entah apa yg membuatkan aku begitu teringin untuk kembali, aku pun tak tahu
Yang pastinya, di ketika ini, aku benar² ingin mencari sedikit ruang untuk bernafas 
Aku ingin mencari ruang untuk keluar dari kesesakan sedih yang benar² sedang menghimpit dada & otakku
Aku ingin menulis kembali
Dengan penuh kebebasan
Menulis apa yang aku suka dan rasa buat masa ini
Aku ingin kembali mesra dengan papan kekunci ini
Aku ingin mataku kembali biasa dengan paparan aksara di layar ini
Aku ingin punggungku ini kembali selesa duduk di kerusi yang tidak selesa ini..

Lagu yang aku sertakan disini seolah² mengerti gundah gulana yang sedang melemaskan aku ini
Aku bukan penat, aku belum puas
Aku bukan bosan, aku belum cukup
Aku hanya sedang kesedihan
Aku sedang mengalami fasa² kekecewaan
Yang paling aku takuti sejak sekian lama

Aku silap..
Aku ingatkan dengan berkahwin dan mempunyai teman hidup sebilik sekatil
Kesedihan ini tidak akan datang lagi
Dan aku menyangka aku mampu pergi lebih jauh selepas bertukar status
Tapi aku tewas
Aku tewas dalam kesedihanku
Aku tewas dalam penantianku
Aku tewas dalam pengharapanku

Aku hilang syukurku padaMu ya Rabb ku ='(

Aku hilang dalam ramai
Aku menangis...
Aku menangis dalam sendiri dan dalam ramai
Aku menangis memeluk diri
Aku menangis dipelukannya

Aku ingat aku sudah cukup tabah untuk menghadapi segalanya
Ujian Allah kalini sungguh tidak berat pada pandangan mata majazi manusia
Tapi kenapa emosiku terus terusik..?
Tapi kenapa emosiku terus tercarik²..?
Tapi kenapa hatiku seolah² meraung memercikkan darah pedih..?
Seolah-olah ada luka yang sgt dalam

Kenapa air jernih ini tidak mahu berhenti?
Kenapa mata ini tidak mahu surut bengkaknya?
Kenapa dada ini seakan tidak terasa ringannya?
Kenapa semua ini terjadi padaku?
Ahhh..aku tahu, tidak patut aku bertanyakan soalan sebegitu..

Aku merajuk dengan Tuhanku?
Aku terasa dengan Tuhanku?
Aku terkilan denganNya?
Kerana Dia tidak memberikan apa yang aku pinta...

Di Hamam Musa, bumi Musa as & Harun as
Aku berteleku sambil menyapu air itu di bahagian² badanku
Dengan harapan dan doa bahawa bahagian² badanku ini tidak membawa cela
Dengan harapan dan doa bahawa bahagian² badanku ini akan memberikan apa yang aku pinta
Membentuk sebuah keluarga yang padaku lengkap
Sesuai dengan apa yang selalu dipelajari

Tapi sekali lagi aku tersungkur
Aku terjelepuk didasar tanah penuh lumpur
Betapa kotornya aku rasa
Betapa jijiknya aku rasa

Aku hilang syukurku padaMu ya Rabb ku ='(

Ampunkan aku Allah..
Bimbinglah aku Allah..
Angkat aku kembali Allah..
Sebagaimana seorang ayah yang mengangkat dan mengendong anak kecilnya yang terjatuh dan terluka ketika sedang bermain
Walaupun anaknya itu penuh dengan darah luka dan kotor lumpur
Walaupun anaknya itu penuh dengan tangisan kesedihan, kesakitan, kepayahan, keperitan, kekeliruan
Angkatlah dirinya dan terimalah dirinya kembali...

Bantulah dia mengenal Rabb nya & diri nya kembali
Bantulah dia mengenal dan menghargai suaminya kembali..

Allahul musta'aan..
Allahul musta'aan..
Allahul musta'aan.. 


No comments:

Post a Comment